Návrat na hlavní stránku
příští slezina: 2. 5. U Šumavy

Cykloputování před Husími svátky

Pondělí 1.7.

K vlaku v 7:59 jsme se na hlavním nádraží sešli 4 – Věra B., Šéfík, Řezák a Hani, neboť Pepa nějak prokaučoval možnost mít v uvedeném termínu dovolenou. Původní plán odjet s jedním či dvěma přestupy přes Havl Brod do Jihlavy či Třebíče pozměnil Šéfík na cílovou stanici Křižanov (bez přestupu). Tak cca 3 hod v rychlíku.

Křižanov nádr. – nikde nic, po asi 1 km rozcestí směr Velké Meziříčí, údajně 6, reálně 8 km po celkem frekventované silnici, občas kamion. Cukrárna Adina, posezení venku, káva, zákusky – minivětrník/5,- Kč. Hezké náměstí, kostel, v info regionální cyklomapa. Cyklostezka přes Nesměřské údolí (chválíme Šéfíka za změnu trasy), podél říčky Oslavy, Hodov, po silnici do Budišova – zahradní restaurace: mj. výborná hovězí polévka, polotmavý Kern (Černá Hora), pak Nárameč, za ní u lesa Petr defekt – praskl ráfek, a tak šel či spíše metelil dalších 10 km pěšky do Třebíče. My tři jsme dali koupel v malém čisťounkém a poměrně teplém rybníčku. Dále po cyklo přes Trnavu (odolali lákání do bufetu), do Třebíče ještě 8 km (chudák Petr), stihli otevřenou cykloprodejnu se servisem Specialized a velmi ochotným personálem (počkali na Petra po zavírací době) a za cca 25´ vyměněno celé zadní kolo s duší i pláštěm. Drobná oslava naproti v zahradní restauraci se Svijanskou 12°. Rychlá prohlídka židovské čtvrti, baziliky sv. Prokopa, bylinkářského koutku .

Rychlý nákup – voda, pečivo, víno a odjezd po cyklo 401 přes Střítež a už jsme toho měli po celodenní zvlněné trase dost, tak odbočka vpravo cca 1 km k lesnímu rybníku Hadinec, asi po 300 m od něho (ráno Š. zjistil, že obtížný přístup k vodě), zatábořili na kraji lesa. Malý ohýnek, víno (nevypili 0,7 l ve dvou, nikoli, že by bylo špatné) a po 23. hod spát. Díky moskytiérám měly bestie smůlu. Ujeli dle místa startu 48-52 km.

Úterý 2.7.

Vstali už v 8:20, posnídali a v 9:50 odjezd.

Návrat na silnici, stoupání 2 km na Klučovskou horu (595,5 m n. v.), přes Klučov do Lipníku stále po cyklo 401 do Jaroměřic nad Rokytnou, oběd v bufetu Viola (všichni limo !!!), prohlídka zámeckého parku kolmo, nakoukli do kostela (jen placené prohlídky), po nové cyklostezce č. 26 mírňounce zvlněné, z peněz EU (vzpomínka na Pepu) do Moravských Budějovic. Zde starý kostel sv. Jiljí s 50m věží, marně hledali pararulovou vrásu. Horko, tak dole na nám. pivo Hostan 11° velmi dobré, mírně hořké. Nejeli po cyklo dle dohody, ale po silnici na Lukov, Vícenice, Horní Lužany, tam cyklostezka Lesonice – pivo, Cidlina, Želetava – pivo, kofola, někdo večeře, koupili 1,5 l piva na večer, po červené a zelené k rybníku – koupel, kousek po nevalné cestě – vypuštěný rybník, tak cesta vlevo nahoru a tam malá rovinka v jehličnatém lese. Širák, hezký ohýnek, cca ve 24 hod zalehnutí. Ujeli cca 56,5 km.

Středa 3.7.

Ráno lehce po 7. hod. vstali, zabalili, nasnídali a cca v 8:20 odjeli přes hráz na jinou silničku, než jsme plánovali, naštěstí nefrekventovanou, do Nové Říše. Před 10. hod. turek, kofola, pivo, RadlerG.

Klášterní kostel, dům č. 31 pamětní deska O. Březiny. S Věrou daly prohlídku kostela sv. Petra a Pavla, obrazy J. R. Krackera, kaple sv. Anny z 2. pol. 14. stol., socha z jednoho kusu kamene, slouží i jako kapitulní síň.

Po silnici do Červeného Hrádku, dál k obci Hříšnice, cca ¾ km před ní sjezd po cestě k čistému rybníku – je horko, koupel, mytí hlav. Pak do Dačic na oběd a dílčí prohlídka zámecké zahrady. Z Dačic po cyklostezce vedené po žluté značce po polňačce do Cizkrajova. Zde pitný režim, trocha napětí, zda po polňačce do Matišova či po silnici. Nakonec všichni, i když ne pohromadě, jedeme po silnici asi 8 km do Slavonic. Je dusno a začíná hřmít.

Objezd náměstí, našli kavárnu pod věží, zde velmi dobrá káva se speciální kávovou zmrzlinou a jdeme hledat info k ubytování. Ještě rychlá návštěva ve fonotéce a už začíná proprchávat, hotel Alfa – večeře, pivo, rumy a nakonec pokoj za 210,-/os. Venku silně leje. Po sprše pohoda na pokoji s vínem. Vzhledem k počasí jsme ujeli „pouze“ 43 km.

Čtvrtek 4.7.

Ráno neprší, vyjíždíme směr Staré Město pod Landštejnem. Cca po 3 km hlavní silnice, Věra volí tuto kratší variantu a Šéfík jede s ní, my volíme vedlejší delší na Maříž (tam koupě misky pro Matýska a velmi dobrý Bernard) a stoupáme a stoupáme a jedeme po běžecké trase vedoucí chvílemi po upěchované písčité cestě, kolem krásné, převážně fialové, výjimečně bílé náprstníky, až do St. M. p/L, kde už hodnou chvíli čekají Věra a Šéfík. Občerstvení a pak Dobrotín, Filipov, Klášter, Albeř – rychle pitný režim a honem do Nové Bystřice. Tam poobědváme společně s Andreou a Petrovem, kteří nám naloží bagáž a nakonec i Věrku s kolem. My tři na Smrčnou, přes hranici do Rakouska, nyní po rovině a po 2-3 km stále klesáme: Haugschlag, Josefstahl, opět hranice – Staňkov, Klikov, Františkov a cíl putování statek za Rapšachem. Večer výborné zapečené těstoviny s uzeným a třeboňské pivo…

Čtvrteční celá trasa byla 67 km.

Pátek 5.7.

Je hezky, a tak jedeme na cyklo vyjížďku: Rapšach, Halámky, Nové Dvory, Nová Ves n/L, Spáleniště, Rapšach cca 23 km. Večer přicházejí po dlouhém pěším putování Helenka s Ištvánem, přijíždějí Zdena s Vaškem Š., Vokáči a Pepa.

Sobota 6.7.

Počasí nám přeje, a tak někteří pěšky, jiní autem a další kolmo: Rapšach, Malý a Velký Londýn, Nová Huť, kolem Svobodného Rybníka, Špačkov, Staňkov – hospoda u Sandokana s kachnou, zpět přes Chlum, Klikov, pískovnu Paris (koupel), Rapšach. Tady u nového občerstvení nás stihla pořádná bouřka s lijákem a přeháňkou panáků. Po asi 1 hod návrat v drobném dešti. A protože Zdenka měla narozeniny, podávala whisky a klobásky, maso…

Ujeli asi 37 km.

Neděle 7.7.

Snídaně, pivo a začínají odjezdy: Zdena a Venca, dojídáme guláš – mizí Vokáči a Ištváni, dáváme kávu a nasedáme do auta k Beranům. Ještě rychlá zastávka v Suchdole (koupě borůvek), koupel u rašelinového rybníčku Velké Bahno, přes Třeboň, Smilovy Hory, dlouhá okružní jízda přes Sázavu a ve 20:00 hod doma.