Návrat na hlavní stránku
12. - 14. 12. 2014 – Silvestr
Fotky od Tomáše

17. 11. 2014 – Víkend uprostřed týdne
Tradiční cestou z Baní přes motorest v Jílovišti jsme dorazili do Lipenců k tradičním buřtům na oba způsoby – na ohýnku i na pivu. Ač oslabeni o účastníky třináctkových gerontin, bylo nás nakonec hezkých dvanáct, když Pepa autem vyzvedl zabloudivšího Karla. I jezevec někdy vyleze z nory.
Ištván nebyl, takže jsme mohli klidně mohli hovořit i o politice, ale že jsme se snažili... Dokonce jsme zapili i to vajíčko, které místo Zemana strefilo chudáka Gaucka.
Berani, dost dobrý, díky.

3. - 5. 10. 2014 – Pidistezka
České středohoří na podzim. Nejdřív nás bylo pět, potom i dvanáct. Plánovaná návštěva Lovoše a Radobýlu, neplánovaná Sulejovic. U Mikulenků víno bílé, růžové, červené a burčák (na Julka nezbyl) s výbornými škvarkovými plackami Cyklistický závod v Oparně, venkovský fotbal v Malých Žernosekách, Honzova exhibice na bradlech na dědském hřišti. Převoz přes Labe a ořechy pod Radobýlem. Čedičový lom. Podél Labe do malebných Litoměřic, kafe s párou a busem domů.
Bylo tam krásně, Láďo dík, možná se tam ještě někdy podíváme.
Fotky od Tomáše

14. - 20. 7. – Husí svátky à la Šéfík
aneb Cyklotoulání krajem, kde neexistují jiné roviny než nakloněné

K minimalistické účasti se hodí minimalistický popis. (Ale užili jsme si to maximalisticky!)
  • Šéfíka už třetí den přestávají bavit kopce, do kterých přitáhl kamarády.
  • Hani umí výhodně koupit cyklomapu, ale ne všechny zakreslené trasy odpovídají skutečnosti a opačně.
  • Řezák umí přehlédnout i sebevětší odbočku a navíc si pak klidně jede po cyklo, která není na mapě.
  • Irča se bude divit, co jí čeká, až si půjde žádat o důchod.

14. - 15. 6. 2014 – Degustace u Jurků
Slíbil jsem Jindře, že sepíši putování cédéček (pro neznalé – CD = cyklodegustároři), ale Jindra to udělala naprosto dokonale v rámci svého zápisu, čímž mi vzala vítr z plachet. Takže snad jedině zbývá dodat poděkování Evě a Vlastíkovi za pohostinnost, dvojčatům za milé úsměvy a kolegovi Petrovi za počasí, které sice bylo, zejména večer, trochu chladnější, ale stejně nám umožnilo absolvovat degustaci na zahradě. Jen do toho bazénu se nám ráno nechtělo. Tak snad příště.
Ano Jurci?.
Řezák
Jindřin zápis
Recept na pověstné Áliny italské sušenky namáčitelné v tokajském Honza poznamenává: Ála dává jen 12 dkg cukru (místo 160 g) a pistáciové ořechy používá solené.

7.- 8. 6. 2014 – Sklípek Hrušky u Břeclavi
Hrušky podruhé
Sraz u pralinek, cesta jídelňákem až do Břeclavi, posezení s Kancem v pivovaře, hledáme cestu k boží muce, kterou vidíme před sebou, sláva – můstek, už jsme tam, zpíváme píseň, cestou do Hrušek kupodivu ne hrušky, ale zralé třešně a višně, v motorestu nás vyzvedávají Maruška a Jeňár, v Hruškách nás čeká Laďa, řízek, degustace a večerní posezení u bazénu, ráno horko, ale kromě dopolední evakuační skupiny (podle abecedy Petrof, Šéfík, Vlado) jdeme (Helenka, Honza, Ištván, Jindra, Láďa) nebo jedeme (Ála, Beranice, Hani, Jeňár, Maruška) do Tvrdonic, tam horko, šohajové, zpěvy, hospoda, průvod, horko, busem do Břeclavi a zase jídelňákem do Prahy, horko, nejde klimatizace.
Ale bylo to fajn, Maruško a Jeňáre, děkujeme.
Helenka

24. 5. – Povolební guláš...
... se zase jednou povedl. Ostatně, když lidi chtěj, tak se povede ledaco.

Počet oprávněných voličů 18, volební účast 16, tj. 88,9 %, z toho neplatných 1, tj. 5,6 %.
Strana Počet hlasů tj. procent
TOP 09 5 31,3
KDU – ČSL 1 6,3
ODS 4 25,0
Libera 1 6,3
Svobodní 2 12,5
ČSSD 1 6,3
Zelení 1 6,3

Fotky z Řezákova foťáku. Omlouvám se, že jsou fotky trošku osobní, ale když on je tak milej (Moravec).

8. - 11. 5. – Stezka jižní Morava   Pořádá TAK

2. pátek 9. 5. Jaroměřice penzion U Trojanů
3. sobota 10. 5. Sudice hotel Sudický Dvůr
Zakončení – letní kino Boskovice

Zase je jedna stezka za námi. Každý asi bude vzpomínat na něco jiného. Já určitě na široký rozsah moravské pohostinnosti sahající od Romea v Mladči až po Olinku a Zdeňka na chaloupce nad Kladkami, na skvělé kladecké koláčky, na česnekový les podél Moravy, na vyvěračky a jeskyně podél Mlýnského potoka za Mladčí, na neuvěřitelnou Průchodnici, na milé kamarády (zejména na ty, které člověk nevidí tak často, a díky, žes přijel, Karle), jakož i na to, k jakému luxusu se 12ka propracovala v Sedlickém dvoře s ubytováním (vzpomínáte ještě někdo na Jemčinu?). A budu napříště používat úsloví „nasranej jak Pepa v Mladči“.
A co dala stezka vám?
Helenka

Mě stezka velmi poučila a pobavila:
  1. Na moravskou stezku lze jet z Prahy i 12 hodin, z toho 8 hodin z Olomouce do Olomouce, zaplatit za to asi dvanáct set, pokecat o vojně, poučit taxikáře o existenci turistické ubytovny Kladky a ještě dorazit přesně za 12 minut 12 (= půlnoc). To vše Drdy. Kam se hrabe chodílek DuKrásničan, který sice myslím dorazil taky až za tmy, ale nic moc.
  2. Výrok Beruny po ranním přiznání Sylvy v Sudickém dvoře, že ještě neplatila: „No jó, doktoři! Ti vždycky čekají, jestli to nezaplatí pacienti nebo pojišťovna.“
  3. Drdyho hláška tamtéž: „Držte huby kdo ještě neplatil se unavil a odešel.“ Myslím, že indiánská jména Tančí s vlky a Stojí s pěstí jsou tímto překonána.
Jindra

Co dala Stezka Pepovi a Berouskovi
zformulovala Jindra

Fotky od Vency Šály
Fotky od Hanči Vejrostové

12. 4. 2014 – Nejdelší slezina v historii trasy 12
To se to tak sešlo nohybské vítání jara na Brdech a neptačí slezina. Protože čtvrtý měsíc, tak Praha 4, tudíž hospoda na nádraží v Bráníku, ve tři čtvrtě na devět. Čas tak na jedno pivo. Sešlo se nás 12 a Ištván a jedeme do Klínce. Ištván tentokrát železničáře neškrtí. Ve vsi hospoda kupodivu (a patrně omylem) otevřená už půl hodiny před otvíračkou. Hospodský se nechá umluvit a přinese piva, kafe a nakonec i razítko.
Po cyklostezce a šesti kilometrech přicházíme k ohni, kde jsou další kamarádi z 12ky – Šéfík s Čumbrkem a jízdním kolem, Irena Němcová a její rod, důchodci od Plzně, Karel Netík s dcerou a zetěm, bláznivá bezdětná, Vlastík Čéča Mazal, samozřejmě Vlado. Pohovoříme, pozpíváme, popijeme lahváče, pojíme buřty a povinnost velí pokračovat ve slezině.
Opět po cyklostezce a vrstevnici vyrážíme do Trnové, posedíme na zahrádce hospody a potom do Měchenic na vlak (zase šest kilometrů, takže celkem dvanáct), který nás zaveze zpět do Bráníka. Příjemné posezení v zahradní nedaleko nádraží a pak poslední štace v hospodě na Dvorcích, těšíme se na Pochmany slibovanou IPU. No, měli ji. Jednu. Malou. Vypil ji Ištván. Ale nabízeli i jiné dobrůtky, takže jsme se tam po příchodu domorodců z kopce dočkali přípitku ve tři čtvrtě na devět, čímž jsme završili dvanáctihodinovou slezinu. Pravda, dva nejmenovaní jedinci, patrně ve snaze zavděčit se svým bývalým domácím, strávili na slezině hodin třináct.
No, nevím, jestli podobnou slezinu ještě někdy zopakujeme.
Na výslovnou žádost Řezáka sepsala Helenka. Bráník s dlouhým á prosím neopravovat.
Fotky od Vency Šály
Fotky od Šéfíka

4. 3. – Takovou jsme ji znali, Dariu
Bojovala dlouho, statečně a se zarputilostí sobě vlastní. Ale někdy to holt nevyjde.
Pidistezka 2009 Silvestr 2007 Tušť
Jednou Daria s Karlem řešili nějaký výchovný problém se synem Karlosem. Na pobavenou připomínku jednoho z přihlížejících, že i dva psychologové se můžou hádat o výchově svého dítěte, Daria odvětila: "Ano hádáme se, ale používáme přitom odborné termíny…"

Pepův projev na pohřbu

Ptačí sleziny
Jů & Hele
zvou a vyzývají všechny 12kové a přidružené kamarády nejen k návštěvě, ale i k případnému zajištění neptačích slezin v roce 2014 „od jedničky do dvanáctky“…
… a přikládají ideový rozpis.

Předchozí roky:
1999, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023