Návrat na hlavní stránku
TUŠŤ A KOLA 5

TUŠŤ  A  KOLA  5.-14.7.2007

čtvrtek 5.7.2007

S Jindrou vlakem do Suchdola nad Lužnicí zast. – uvítací výbor nás očekával (Pepa s Láďou) a zavedl nás do hospůdky za zbytkem lidiček z trasy. Lehce poobědvali, navštívili cukrárnu a při cestě zpátky na chaloupku nás zlákala další hospůdka. Na chaloupku k Mildovi  jsme došli ve 4. hodiny, ubytovali se a šli do pizerie na večeři – výborná pizza, potom posezení v chaloupce a spát.

pátek 6.7.2007, Tušť

Ráno všichni zmizeli – chodící sekce „Helenčina naučná“ - my s Netíkama autem do Jakule (žel. zast. Nové Hrady), dáváme oběd, potom na borůvky do Petříkova, koupání v rybníce. Darja koupila 12 kg borůvek po 55,- Kč a zpět do Tuště. Večer domluvena slezina s „3“ v Pizerii a hrálo se mohutně i konzumovalo (všeho bylo hojnost). Noční rozvážení „3“ lidiček až do ½ 3 do rána.

sobota 7.7.2007, Tušť

Chodící sekce odešla a kolová to vzala přes Rapšach-Spáleniště, občerstvení mohutné podávali Andrea s Petrofem na bývalém statku, nyní rekreační chaloupce (bůček, rozinková buchta, campari, šampaňské, havana club, slaná káva – Řezák, palačinky s ovocem, čokoládou a šlehačkou, pivečko Plzeň), Netíci odjeli a my dál na Františkov. Tam seděli TAKoví  sedmičkáři, slavili 35. výročí svatby, potom Pilař, taky Regent kvasnicový a popojíždění kolem pískovny spojené s občasným koupáním. Mezi domky příjezd do Suchdola n. L., po úklidu kol do pensionu na knedlíky s vejci a další pochoutky. Večer strávený na chaloupce při víně (Řezáci v posteli *)).

*) každý ve své!

neděle 8.7.2007,  Tušť - Třeboň – Tušť 36 km

Drobný cyklový výlet do Třeboně opět kolem písáku – čistá koupel – na Pilaři opět kvasnicové pivo, oběd, v Třeboni zámecká cukrárna a návstěva kostela + klášter (KPČ) – výklad ne zcela profesionální, nicméně emotivní, v pivovaru na Regentu – kvasnicová „16“ + sádlo, opět Zd. Horák (bez přítelkyně) – Tušť, vzpomínková návštěva hostince u nádraží, večeře doma

pondělí 9.7.2007, Tušť – Nová Bystřice

po úklidu a zamčení chaloupky směr Svobodný rybník – ale nekoupačka (počasí ani voda nic moc), a dál na Staňkov (dojeli a začalo pršet, Sandokan by nám na středu připravil pečenou kachnu, tak jsme odmítli, ale dali si na Mildu višňového Jelcina), už neprší – ale to byla výjimka, jinak to bylo vždy opačně – směr Litschau, velmi pěkné městečko, gotický kostel, veliký hrad, v Illmans posezení s Rýnským ryzlinkem, hranice – docela leje, schováni na celnici pod střechou (bude s Schenegenem zbourána – zatracený Schenegen, nebude se kam schovat), Nová Bystřice – večeře, prší a prší – ubytovna v ZŠ (à 150,-) + teplá sprcha – pohoda s vínečkem ve spol. místnosti.

úterý 10.7.2007, Nová Bystřice – Řásná

Ráno neprší, ale než posnídáme a vůbec, vyrážíme za mrholení okolo Albeře, v Klenové už leje, jedeme kolem samot, není se kam schovat  a docela promočení zastavujeme v Matějovcích, sice pouze v „Pijasu“, ale poctivý grog, láhev vaječňáku, káva s mezerou nás zachraňují před prochlazením. Po výroku „musíme do hospody nebo se tu pěkně ožereme“, a přestalo lít a už jenom prší, sjíždíme 3 km do Českého Rudolce – v hospodě nám promítají „The Animals, Jima Hendrixe, Eltona Johna, Abbu, Bee Gees, Michaela Jacksona, Lou Begu a na závěr Elvise Presleyho“ a my zatím konzumujeme langoše a jiné pochutiny. Cesty zatím osychají. Dačice, Kostelní Vydří, Zadní Vydří, Kostelní Myslová a před Telčí nás déšť stejně dostihl a my opět mokří všichni. V Telči na večeři „Na kopečku“ – dvojité porce a potom do kopce přes Vanov do Řásné. U pana doktora*) na chaloupce již ale zatopeno, slivovice, víno b. i č., sprcha, uzený bůček, povídání. **)

*) bývalého Řezákova šéfa

**) dřív než Pepa stihnul usnout pan doktor

středa 11.7.2007, Řásná – Stonařov

Stopečka slivovice, snídaně, Pepa unaven ani nesnídá, loučíme se s doktorem a vyrážíme směr Řídelov kolem rybníka na hrad Roštejn – zasekli jsme se, a nebylo to prohlídkou, a když jsme vyjeli do Růžený, Hodice, Panenská Rozsíčka a tam Pepa při dofukování kola urval ventilek. Čekání na něj se nevyplatilo, u pramenů Moravské Dyje průtrž mračen i s krupkama (no promokli hodně).*) 3 km sjezd do Třeště (město betlémů), záda pomalována bahnem, oběd pozdní, sušení na sluníčku i pod WC sušákem, návštěva vinotéky „U Michala“ a galerie v bývalé synagoze s podloubím. A vytrvali tak dlouho, až při výjezdu z Třeště nás chytil další slejvák, úschova pod stromy, dojezd do Stonařova za sluníčka i deště – a duha byla. Svítí sluníčko a my v hospodě s mušketýrem. Po 8 večer za Stonařovem uhýbáme do lesa (směr Brtnice), stavíme stany a sedíme u ohníčku.

*) u pramene Dyje diskuze, co to je „Kristkova glyptotéka“ – na internetu najdeš vše

čtvrtek 12.7.2007, Stonařov – Ždírec

Ráno ťuká déšť na stan, a tak spíme skoro do 10:00 hod. Balíme a bez deště jedeme do Brtnice – ale už za deště zajíždíme do průjezdu hospody na náměstí. Oběd a kávička, Berani si konečně na kola nechávají namontovat červená světla dozadu a do Luk nad Jihlavou – tam zase pro změnu odešly brzdy na mém kole a u hospody mi Láďa s Řezákem namontovali nové brzdičky. No a než jsme stačili vyrazit, začala bouřka, z posezení venku se stěhujeme dovnitř – leje vydatně. A tak bylo konstatováno, že: “musíme pořád sedět v hospodě, protože jedině tehdy svítí sluníčko“. Po dešti jedeme po polní cestě do Ždírce, slezinové slivovice a pivo a do lesa - stavíme stany, rozděláváme ohníček.

pátek 13.7.2007, Ždírec – Vepřová

Neprší, balíme a přes Věžnici do Polné, krátká obhlídka náměstí, nezbytný nákup a do Přibyslavi, oběd v hospodě „U Kubínů“ a přes Malou Losenici do Vepřové – konečně po týdnu pravá griotka, a k rybníku, koupačka – opět ohníček.

sobota 14.7.2007, Vepřová – Žďár nad Sázavou

Ranní koupačka, po 1,7 km na kávičku v Ročni a přes Velké Dářko – opět koupačka – do Polničky na oběd a po nové cyklostezce kolem Pilské nádrže na nádraží a domů. A je veliké vedro! Jak jinak.